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バカは気づけない!?
TOEICもそうですが、
上級者ほど「あっ、アソコ間違った」と気付くことができます。
以下は「能力の低い人ほど自分に甘い」という鬼のような論文です。
冷静に「気づくことができない」という意味合いでの記述です。

しかし、人道的にあまりにドイヒーなためか、
「訓練すれば未熟さに気づくことができる」と当たり前のことも記述。
ちょっと笑えました。ワタクシ個人的には、試験レベルのスコア階級は、
「圧倒的に暗記できた経験値」で決まると思っています。
この教育方法は、いわゆる「暗記の勝利者」受験が制してしまうため、
いろいろ言われていましたが、多くのノーベル賞ゲッターを世に出している、
ユダヤ人の教育法をみても「まずは大量暗記」がセオリーだと分かります。

私は所謂、偏差値が高くない大学でも教えることがあるのですが、
「TOEICの攻略法はこう」と教えるよりも「気づける能力」を授ける方が、
その学生たちにとっては将来、良いことが起こるかもしれません。


では、どうぞ。


Unskilled and unaware of it:
 How difficulties in recognizing one's own incompetence lead to inflated self-assessments.


Abstract


People tend to hold overly favorable views of their abilities in many social and intellectual domains. The authors suggest that this overestimation occurs, in part, because people who are unskilled in these domains suffer a dual burden: Not only do these people reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the metacognitive ability to realize it. Across 4 studies, the authors found that participants scoring in the bottom quartile on tests of humor, grammar, and logic grossly overestimated their test performance and ability. Although their test scores put them in the 12th percentile, they estimated themselves to be in the 62nd. Several analyses linked this miscalibration to deficits in metacognitive skill, or the capacity to distinguish accuracy from error. Paradoxically, improving the skills of the participants, and thus increasing their metacognitive competence, helped them recognize the limitations of their abilities. (PsycINFO Database Record (c) 2012 APA, all rights reserved)


Kruger, Justin; Dunning, David
Journal of Personality and Social Psychology, Vol 77(6), Dec 1999, 1121-1134. doi: 10.1037/0022-3514.77.6.1121


JUGEMテーマ:TOEIC攻略
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